Promocje cenowe – wszystko o nich

To wszystko działa na prostych mechanizmach a mianowicie takich, że firmy zmniejszają ceny licząc na to, że za tym pójdzie wyższa sprzedaż. Czasami pojawiają się także oferty sprzedaży pakietów. Chodzi więc o to, by budować pewne formy sprzedaży produktów promowanych, które będą dawały efekty.

Elastyczność cenowa

Mówi się tutaj o podstawie elastyczności cenowej. Będzie to efektywna wysokość rosnącej sprzedaży w stosunku do obniżki ceny. Ta elastyczność cenowa promocji jak się wydaje jest sprawdzą decydującą, dzięki której będzie można w miarę możliwości sprawdzać jak wyglądają relację pomiędzy produktami, czy sprzedaż jest utrzymywana w związku z tym na zadowalającym poziomie.

Można mówić także o rosnącej sprzedaży produktów komplementarnych, co będzie mocno powiązane z tym jak rośnie sprzedaż tych wszystkich produktów, które służą do obsługi tych elementów jakich sprzedaż wzrosłą. Między innymi można powiedzieć, że rośnie sprzedaż samochodów a za tym idzie rosnąca sprzedaż benzyny. Spadek sprzedaży również ma istotne skutki, które będą widoczne na innych elementach.

Czas trwania promocji

Okres promocji cenowych staje się takim elementem, który będzie zmuszał dystrybutorów do robienia zapasów. To zaś może prowadzić do poważnych problemów. Po zakończeniu promocji zauważyć będzie można spadek sprzedaży produktu w stosunku do analogicznych produktów. Dla producentów na minus idzie to, że dystrybutorzy zdecydowali się na zyskanie produktów taniej więc po tym momencie przychodzi zastój w sprzedaży, ponieważ dystrybutorzy będą korzystać oczywiście z zapasów, które zrobili w momencie, gdy było taniej. I tutaj właśnie jest ta starta jaką będzie miała miejsce efektywne straty na tym polu.

Wyprzedaż produktów

Promocje pozacenowe

W takim przypadku nie pojawia się obniżenie ceny, ale promocje, które opierają się na wartościach dodanych dla klienta. Może to być między innymi Sampling a wiec najbardziej efektywna technika, która grupie docelowej daje szansę na to, by zapoznać się z produktem. Polega na tym, że klienci będą mogli dostawać jakieś propozycje próbek czy też materiałów reklamowych.

Może to być dołączone do innych produktów, włączone do reklamy w prasie czy też przesyłane pocztą. Niektóre firmy chcą zachęcać klientów do kupowania poprzez nagrody jakie będzie można osiągnąć. Przede wszystkim mamy tutaj różnorakie konkursy czy loterie, w ramach których klient będzie mógł coś uzyskać. Może to być produkt rzeczowy, nagroda pieniężna a może nawet jakiś kupon rabatowy na zakupy w takim sklepie. Niektórzy dołączają również pewne upominki do produktów, dodatkowe artykuły gratis bez spełniania warunków.

Anna Paluch

Redakcja espenta.pl

Zobacz również

Galeria
O serwisie

Jesteśmy łowcami okazji

Doradzamy w zakresie oszczędzania jak i kupowania

Polomarket

Żadna ciekawa promocja nam nie umknie, dlatego śledź nas koniecznie :)