
Promocje cenowe – wszystko o nich
To wszystko działa na prostych mechanizmach a mianowicie takich, że firmy zmniejszają ceny licząc na to, że za tym pójdzie wyższa sprzedaż. Czasami pojawiają się także oferty sprzedaży pakietów. Chodzi więc o to, by budować pewne formy sprzedaży produktów promowanych, które będą dawały efekty.
Elastyczność cenowa
Mówi się tutaj o podstawie elastyczności cenowej. Będzie to efektywna wysokość rosnącej sprzedaży w stosunku do obniżki ceny. Ta elastyczność cenowa promocji jak się wydaje jest sprawdzą decydującą, dzięki której będzie można w miarę możliwości sprawdzać jak wyglądają relację pomiędzy produktami, czy sprzedaż jest utrzymywana w związku z tym na zadowalającym poziomie.
Można mówić także o rosnącej sprzedaży produktów komplementarnych, co będzie mocno powiązane z tym jak rośnie sprzedaż tych wszystkich produktów, które służą do obsługi tych elementów jakich sprzedaż wzrosłą. Między innymi można powiedzieć, że rośnie sprzedaż samochodów a za tym idzie rosnąca sprzedaż benzyny. Spadek sprzedaży również ma istotne skutki, które będą widoczne na innych elementach.
Czas trwania promocji
Jak zdać certyfikaty językowe porównanie i porady. Zobacz.
Okres promocji cenowych staje się takim elementem, który będzie zmuszał dystrybutorów do robienia zapasów. To zaś może prowadzić do poważnych problemów. Po zakończeniu promocji zauważyć będzie można spadek sprzedaży produktu w stosunku do analogicznych produktów. Dla producentów na minus idzie to, że dystrybutorzy zdecydowali się na zyskanie produktów taniej więc po tym momencie przychodzi zastój w sprzedaży, ponieważ dystrybutorzy będą korzystać oczywiście z zapasów, które zrobili w momencie, gdy było taniej. I tutaj właśnie jest ta starta jaką będzie miała miejsce efektywne straty na tym polu.
Promocje pozacenowe
W takim przypadku nie pojawia się obniżenie ceny, ale promocje, które opierają się na wartościach dodanych dla klienta. Może to być między innymi Sampling a wiec najbardziej efektywna technika, która grupie docelowej daje szansę na to, by zapoznać się z produktem. Polega na tym, że klienci będą mogli dostawać jakieś propozycje próbek czy też materiałów reklamowych.
Może to być dołączone do innych produktów, włączone do reklamy w prasie czy też przesyłane pocztą. Niektóre firmy chcą zachęcać klientów do kupowania poprzez nagrody jakie będzie można osiągnąć. Przede wszystkim mamy tutaj różnorakie konkursy czy loterie, w ramach których klient będzie mógł coś uzyskać. Może to być produkt rzeczowy, nagroda pieniężna a może nawet jakiś kupon rabatowy na zakupy w takim sklepie. Niektórzy dołączają również pewne upominki do produktów, dodatkowe artykuły gratis bez spełniania warunków.
Zobacz również
-
17 stycznia 2017
EkoWAKACJE z Biedronką: Jak supermarket promuje...
17 stycznia 2017Pepco wkracza na ścieżki Lidla i Biedronki: Nowy...
17 stycznia 2017Pierwszy sklep Gudi Home w Polsce!
17 stycznia 2017Czy naprawdę warto kupować w Czarny Piątek?
Kategorie
Promocje okiem ekspertów
Kup tanio - AGD i elektronika
Kup tanio - narzędzia do domu i ogrodu